PDA

View Full Version : wie durft het aan???

zergobia
11-24-2002, 07:01
eindelijk aan de basisboek van FLOATING VAGABOND geraakt!! wie wil/durft meespelen??
waar? wanneer?
bedenk maar al een character (eender welk ras uit eender welk tijdperk uit eender welk deel van het multiverse, als het maar op tijd en stond naar zijn stamkroeg iets gaat drinken)

remember: first round is on the house!

[This message has been edited by zergobia (edited 24 November 2002).]

The Witch
11-24-2002, 10:30
ikke, ikke, ikke, ikke doe mee !!!!!!!

------------------
If you think you know me ... Think again !!

Cat
11-24-2002, 20:41
Heb dat in de groep van Gent al gespeeld, maar twee of drie scenario's, maar Tales is BIG FUN !!! Een ongeloofelijk leuk systeem à la "Hitchhiker guide to the galaxy". Meedoen gals and guys, ge gaat het u zeker niet beklagen ! Het is echt pure fun om spelen.

Milamber
11-24-2002, 22:30
Give me my "cool" shades so i can "cool" you down with my cool shotgun!

zergobia
11-28-2002, 01:48
de Wie is dus al geregeld en de Waar is ook geen probleem, maar de Wanneer is een ander verhaal...
doe eens een suggestie. voor mij zijn alle dagen goed, maar de 23e vertrek ik weer naar Korea, dus haast u een beetje.

Brat
11-28-2002, 06:14
Voor mij gaat dat wel moeilijk worden. Eventueel eens op een zondagnamiddag of zo, maar 's avonds gaat bijna echt niet meer. 3 of 4 keer in de week avondschool, en binnenkort komt daar zaterdagvoormiddag ook nog eens bij.

------------------
Dead is only the beginning ... of the end !

zergobia
11-28-2002, 07:03
andro werkt op zondag....

The Witch
11-29-2002, 20:17
Wat als we nu eerst ons scenario eens afwerken van D&D en daarna doen we op vrijdag Katrijn haar ding. Ik ben er wel benieuwd naar en anders zie ik geen oplossing meer ... Pit, wat denk je ?

Katrijn, kan je ook al eens mailen of zo hoe dat zit met char creatie en zo ? Wat mogen we spelen en zo en waar gaat het eigenlijk over, want ik spring in het zwarte onwetende ...

Kan ik bvb een heks spelen die zich van de ene naar de andere planeet begeeft dmv van een ruimtetuig dat lijkt op een bezem ? ? Ik zeg maar iets he ...

Zonder andro of zonder Brat spelen gaan ze geneen van de twee leuk vinden denk ik ...

zergobia
11-29-2002, 22:01
op vrijdag spelen is waarschijnlijk de beste oplossing. het enige probleem is dan misschien wel dat er nogal veel spelers zijn (mijn eerste keer om iets te meesteren en dan ook nog een onbekend spel met zeer losse regels). maar dat komt wel in orde met genoeg voorbereiding en zo.

ik heb mijn boek bij erik laten liggen, maar uit het hoofd kan ik je al een en ander vertellen:
je mag om het even wat spelen. echt om het even. als het maar kan drinken. toen ik het speelde was er een reuzenkrekel die postbode was, een groot oog op pootjes, een zak navelpluisjes en een paars beertje met een helicopterschroef op zijn hoofd.... in een party kan je zowel een mr. spock als een holbewoner hebben. het maakt niet uit. maar als je iets onbekends of buitenaards wil spelen moet je daar vooraf wel een beetje een beschrijving van maken zodat ik er de voor- en nadelen tegenover een gewone mens van kan bepalenen.
het idee is dat er van waar ook in het multiversum (=alle mogelijke planeten uit alle mogelijke tijdstippen tegelijk) iemand vanuit een kroeg naar de floating vagabond gestraald wordt. hoe en waarom en wat de floating vagabond precies is hoor je wel als we spelen. de spelers zijn de ongelukkigen die zo opgestraald zijn. de DM is hier de "kroegbaas" (bartender)

de rest van char-creation verloopt vrij normaal: je krijgt een aantal punten om te verdelen over eigenschappen zoals strength, nimbelnes, cool, luck, intelligence enz. (hier spelen die voor- en nadelen een rol); je krijgt een aantal oops!-points (hitpoints), een shtick (dit is een soort speciale eigenschap die zowel positieve als negatieve gevolgen kan hebben voor je char en soms erg grappig. maar daar hoor je later meer over), skills, en geld om wapens, drank, kleren, speelgoed en andere nuttige dingen mee te kopen.
er is ook een mogelijkheid om magier of zo te spelen (er staan een aantal spreuken en zo in), maar naar de regels en het systeem daarvoor heb ik nog niet gekeken

The Witch
11-29-2002, 22:42
voor mij dus een heks die een ruimtetuig heeft in de vorm van een bezem, die het universum rondreist om haar zalfjes en potions te verkopen. Echte magier hoeft het niet te zijn, maar zou wel leuk zijn (klunsheksje misschien)

Cat
11-29-2002, 22:52
Je gelooft het nooit maar ik was dus in Gent een Batwinged Bimbo from Hell (cfr. game Macho Women with Guns) ;-)

Elliadriam
11-30-2002, 00:09
uhm...uhm...'k zou zeggen als we iets freaky moge spelen speel'k mijn eigen LOL (joke)

uhm...iets in de genre van die "brainbugs" uit Starship troopers zien'k wel zitten.
dat, of een uit de kluiten gewassen spin die als beroep niets anders heeft dan humburgers te flippen in "flip&flop, meat we eat" Burger restaurant

------------------
-=*>WW-Freak Extraordinair<*=-
I don't know why, but i'm playing it
The unofficial source (http://www.diabloII.net)
WW's D2 den (of evil) (http://www.wanderingwolves.com/d2)
I am a .sig virus. Please put me in your .sig so I can continue to replicate.

Brat
12-01-2002, 00:25
Hmmm ... I could play Patsy or Edina ... wouldn't that be fabulous ? What do you think darling ?

Say, Is that a Versace ? Oh, and while you're at it, I would like another glass of champagne darling ! Mind my nail polish !

------------------

Milamber
12-01-2002, 03:10
i think I'll be Frank, the alien dog in MIB.

Brat
12-01-2002, 05:28
Ge weet toch dat de Floating Vagabond een café is ? En da honden niet toegelaten zijn in 't café ? Of toch ?

Allee, nice to meet you Frank !

Aaah ... Frank is not your name ?

------------------

zergobia
12-01-2002, 21:31
de faciliteiten in floating vagabond zijn aan elk ras aangepast... (dus zelfs voor patsy en edina is er de aangepaste toiletruimte...)
maar als je niet zindelijk bent is er veel kans dat Spit, de eigenaar, je er zal uitschoppen (letterlijk)

Pitlord
12-02-2002, 20:39
<BLOCKQUOTE><font size="1" face="Verdana, Arial">quote:</font><HR>
Wat als we nu eerst ons scenario eens afwerken van D&D en daarna doen we op vrijdag Katrijn haar ding. Ik ben er wel benieuwd naar en anders zie ik geen oplossing meer ... Pit, wat denk je ?
<HR></BLOCKQUOTE>
Voor mij geen probleem, maar ik moet wel zeggen dat net een nieuw scenario begonnen is (den rappen antoek hehe) en het is geen kleintje. Eer dit scenario zal afgehandeld zijn zullen er alle ettelijke weken voorbij gegaan zijn denk ik. Als de mensen liever Vagebond zouden willen uitproberen voordat Zergobia opnieuw vertrekt heb ik daar totaal geen probleem mee.

It's the plebs's call

------------------
Camping is an ARTFORM ...
I HATE ART !!

One Ring to Bind them All ... SOJ !

party Meleecharacter: STOP STATTICING THAT LIGHTNING ENHANCED BOSS !!
me: Why? He can't hit me with his lightning, i'm out of his range
Meleecharacter's screen: Hit esc to continue, you lost money and experience
"conversation recorded between DevilKin and Lightfeather"